Öppna huvudmenyn

Rossija Segodnja (Россия сегодня, "Ryssland Idag") är en statlig rysk nyhetsbyrå som skapades genom ett dekret av president Vladimir Putin 9 december 2013. Rossija Segodnja tog då över RIA Novostis roll.

I Rossija Segodnja ingår TV-kanalen RT, den internationellt inriktade nyhetsbyrån Sputnik News och nyhetsbyrån RIA Novosti.[1] Tidigare ingick även Rysslands röst.

Chef är Dimitrij Kiseljov som bland annat gjort sig känd för hätska utfall mot svenska barnprogram.

KällorRedigera

Externa länkarRedigera